Semantyczna Mapa Treści

Imię i Nazwisko
Email
Wiadomość

Formularz został wysłany pomyślnie.
Pojawił się problem z Twoją wiadomością. Sprawdź wszystkie pola ponownie.

Co to jest Semantyczna Mapa Treści?

Semantyczna Mapa Treści (Semantyczna Sieć Treści) jest to skrupulatny Content Plan, wykorzystujący znajomość patentów Google, oraz wiedzę o tym jak boty crawlują i rozumieją Twoją Stronę. Zawiera wszystkie tematy wspierające “Główną Encję”, które są połączone ze sobą kontekstowo. Łącznie z linkowaniem wewnętrznym i użyciem odpowiednich fraz w odpowiednich miejscach tekstu staje się potężnym narzędziem w rękach właściciela strony.

Mapa ta tworzona jest w oparciu o metodykę Koraya Tugberga. Wykorzystuje ona znajomość opatentowanych algorytmów Google w biurze patentowym. Zastosowanie mapy semantycznej pozwoli Ci uzyskać ogromną przewagę nad konkurencją i bardzo silne wsparcie działań SEO. Jest ona wykorzystywana w Pozycjonowaniu Stron jako element budowania Autorytetu i Zaufania.

Google w swoich rekomendacjach nie ujawnia tych informacji, jednak wielu skrupulatnych specjalistów śledząc to, co opatentowało Google, opracowało metodykę Semantycznego SEO wykorzystującą tę wiedzę.

W wielkim skrócie – Google szuka stron, w których pozyskanie informacji przez bota będzie tanie, a strona wykaże się autorytetem tematycznym. Dlatego projektujemy wszystkie elementy w treści tak, aby jak najbardziej się do tego dopasować.

Należy pamiętać, że jest to działanie White Hat – Czyli zgodne z wymogami Googla!

Czym wyróżnia się Semantyczna Mapa Treści?

Semantyczna mapa treści (Semantyczna Sieć Treści) to strukturalna sieć, która opisuje powiązane koncepcje, ich właściwości i relacje, z możliwością optymalnego kontekstualnego wektora, hierarchii i dokładnego wydobycia faktów.

Działa w oparciu o koncepcje pokrycia tematycznego, pokrycia kontekstualnego i danych historycznych, przyczyniając się do rozszerzenia bazy wiedzy wyszukiwarki poprzez ustanowienie zaufania opartego na wiedzy

Semantyczna Mapa Treści vs Mapa Topical Authority

Semantyczna Mapa Treści wykorzystuje elementy klasycznej mapy Topical Authority, jednak jest od niej skuteczniejsza. Zawiera odpowiednią strukturę, kolejność zdań i nagłówków, umiejscowienie encji, granice kontekstowe, przepływ kontekstowy i połączenia semantyczne między artykułami. Skupia się na ułatwieniu zrozumienia całości treści przez Googla.

Natomiast Mapa Topical Authority jest zestawieniem wszystkich tematów/fraz, jakie można wykorzystać przy tworzeniu artykułów. Frazy te są posegregowane w klastry lub silosy. Tego typu mapę możesz zamówić tutaj

Dlaczego możesz nam zaufać?

Właściciel agencji Seo Content Lab – Jakub Szulc jest certyfikowanym specjalistą semantycznego SEO (Semantic SEO Expert). Jest także członkiem elitarnej grupy kilkuset osób z całego świata, którą prowadzi Koray Tuğberk GÜBÜR i inni topowi specjaliści SEO.

Dzięki temu możemy stale być na bieżąco z nowymi metodami Semantycznymi i Holistycznego SEO. Daje nam to możliwość skonsultowania i wsparcia przy realizacji map semantycznych naszych klientów a w tym także i Twojej.

Certyfikat Semantic Seo Expert Certificate

Do czego jest potrzebna Semantyczna Mapa Treści?

Wykorzystanie technologii AI przez wiele firm sprawiło, że Google jest zasypane treściami pisanymi na ilość i bez większego zastanowienia. Kolejne aktualizacje algorytmów pokazały, że idąc na skróty można stracić sporą część ruchu organicznego.

Pozycjonowanie “każdej strony na osobną frazę” jest już przestarzałe. W tej chwili Google chce zrozumieć całość Twoich Treści i główny temat w jakim Twoja firma jest ekspertem. Portale, które publikują “spontaniczne treści” lub bez żadnego planu zostały zepchnięte przez Google na dalsze pozycje.

  • Semantyczna Mapa Treści zmusza Googla do Indeksowania Ciebie wyżej w wynikach wyszukiwania.
  • Utworzysz “Środowisko” dla botów Googla wysokiej jakości oraz bardzo łatwe w zrozumieniu kontekstu.
  • Google redukuje koszty crawlowania a dzięki Mapie to Twoją Stronę będzie mogło zrozumieć i zaindeksować taniej.
  • Dzięki połączeniom kontekstowym każdy omawiany temat jest ze sobą połączony w konkretnym i nieprzypadkowym miejscu.
  • Strony budowane na podstawie mapy stają się długowieczne i bardzo wytrzymałe na aktualizacje Google.
  • Mapa opiera się o analizę i wykorzystanie patentów algorytmów Googla, a nie o ogólne założenia, jakie panują na rynku SEO.

Czy do zastosowania Mapy Treści potrzebuję nowej strony?

Aby zastosować Semantyczną Mapę Treści, nie potrzebujesz zakładać nowej strony internetowej. Bardzo często budujemy takie mapy dla naszych klientów, którzy mają nawet kilka lub kilkanaście tysięcy istniejących artykułów. Mapę dostosowuje się do istniejącej strony i jej celów biznesowych.

Oczywiście Mapę Semantyczną łatwiej zaprojektować jeśli treść lub strona jeszcze nie istnieje. Nasze doświadczenie pokazuje jednak, że najczęściej mapę będziemy nakładali na już istniejące treści.

Jakie jest zastosowanie Mapy Semantycznej na już istniejących stronach

  • Mapa semantyczna treści bierze pod uwagę treści, które już istnieją na stronie i je wzmacnia.
  • Tworzy dla nich odpowiednie połączenia w postaci linków i mostów kontekstowych.
  • Przepływ kontekstowy projektowany jest tak, aby ruch kierowany był do stron konwertujących np. produktowych lub stron lądowania.
  • Istniejące mniejsze treści mogą służyć jako wzmocnienie silosowe całej mapy.
  • W mapie uwzględnione są Twoje strony “Money Page” czyli te, które mają dla Ciebie zarabiać pieniądze.

Jak Semantyczna Mapa Treści pomaga przy tworzeniu nowej strony?

  • Zaczniesz tworzyć ustrukturyzowane treści w oparciu o najważniejsze “Encje” czyli osobowości, które są powiązane z Twoją niszą.
  • Będziesz pewien, że od samego początku Google będzie miało ułatwione zrozumienie tego, o czym jest Twoja Strona
  • Zapobiegniesz spontanicznemu tworzeniu treści bez kontroli.
  • Treści będą tworzone z głową, w odpowiedniej kolejności i tak aby jak najlepiej wypozycjonować się w wyszukiwarkach.
  • Od początku istnienia strony, będziesz budował mocny Autorytet Tematyczny

Bez względu na to jak wygląda Twoja Strona i w jakiej branży działasz, można zastosować u Ciebie Semantyczną Mapę Treści.
Dlatego nie czekaj i wyślij do nas zapytanie a my wycenimy dla Ciebie taką mapę.

Korzyści z zastosowania Semantycznej Mapy Treści

Utworzysz długoterminowy rdzeń contentowy Twojej strony, odporny na aktualizacje Google.
Zbudujesz wysoki Autorytet Tematyczny – to pozwoli postawić Ciebie w roli autorytetu w Twojej niszy.
Znacznie poszerzysz ilość fraz, na które rankuje Twoja strona.
Wzniesiesz swoje SEO na wyższy poziom, którego konkurencja nie przebije.
Siła mapy przekłada się na pozostałą część indeksowanych podstron.
Obniżysz koszt pozyskania, zrozumienia i przekazania informacji użytkownikom przez boty Google.

Jakie elementy znajdują się w Mapie Semantycznej

Semantyczna mapa treści zawiera kilka głównych elementów potrzebnych do jej realizacji przez Twoich copywriterów. Najważniejsze z nich to:

  • Baza artykułów z podziałem na artykuł główny, artykuły rdzenne i artykuły wspierające
  • Szczegółowe briefy do każdego artykułu zawierające nagłówki, przykłady tekstu, konkretne zalecenia odnośnie tekstów i elementów dodatkowych do każdego paragrafu, konkretne encje, instrukcje na temat połączeń semantycznych i linkowania.
    Nie ma tu miejsca na przypadkowość. Umiejscowienia poszczególnych elementów są istotne do działania mapy.
  • Rozpisane tytuły artykułów.
  • Meta tytuły i meta opisy.
  • Sugerowane urle dla artykułów.
  • Instrukcje i wytyczne semantyczne.
  • W cenie każdej mapy przeprowadzana jest konsultacja i sprawdzenie czy jest ona poprawnie wdrażana.

Krok 1

Napisz do nas przez formularz TUTAJ
lub
Zapisz się na konsultację z naszym specjalistą klikając w ten link.

Krok 2

Porozmawiamy o Twojej niszy, dopasujemy rdzeń tematyczny, Twoje cele i omówimy plan działania.

Krok 3

Po Twojej akceptacji przystępujemy do pracy nad mapą.

Krok 4

Przekazujemy Ci gotową mapę wraz z wytycznymi dla Copywriterów. Wytłumaczymy Ci jak postępować z mapą. Możesz także skonsultować z nami poprawność jej wdrożenia.

Ile Kosztuje Mapa Semantyczna?

Koszt Mapy semantycznej uzależniony jest od indywidualnego projektu. Każda mapa przygotowywana jest na podstawie konkretnej niszy, działań konkurencji, istniejącej treści i celów biznesowych klienta. Dlatego wykonanie mapy wyceniamy po konsultacji z klientem i poznaniu jego projektu.

Imię i Nazwisko
Email
Wiadomość

Formularz został wysłany pomyślnie.
Pojawił się problem z Twoją wiadomością. Sprawdź wszystkie pola ponownie.
Scroll to Top